دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹

جمعه 26 جولای 2019 | 11:23 ق.ظ

عوامل موثر در انتخاب خرید مواد بهداشتی و آرایشی از نگاه مردم

عوامل موثر در انتخاب خرید مواد بهداشتی و آرایشی از نگاه مردم

نتایج نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد کیفیت خوب محصولات بهداشتی و آرایشی و پیرایشی بیش از عوامل دیگر در انتخاب و خرید آن‌ها موثر است.


به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای  ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، نشان می‌دهد ۷۸.۱ درصد مردم اعلام کرده‌اند که کیفیت خوب محصول عامل موثر برای انتخاب و خرید مواد بهداشتی است. ۴۹.۶ درصد قیمت مناسب را عامل موثر در انتخاب و خرید این محصولات دانستند. در این نظرسنجی که طی آن، از پاسخگویان پرسیده شده: «چه عواملی در تصمیم‌گیری شما در انتخاب و خرید مواد بهداشتی موثر هستند؟» ۱۰.۵ درصد مردم اعلام کردند خوشنامی کالا برایشان اهمیت دارد. ۴.۸ پاسخگویان تبلیغات کالا، ۳.۹ درصد دسترسی آسان به کالا و ۲.۹ درصد هم جذابیت و ظاهر مواد بهداشتی را در انتخاب و خرید آن‌ها موثر دانستند. لازم به ذکر است که پاسخگو می‌توانسته دو گزینه را انتخاب کند. نتایج یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ انجام شده، نشان می‌دهد ۶۷.۸ درصد پاسخگویان کیفیت خوب مواد آرایشی و پیرایشی را در انتخاب و خرید آن‌ها موثر دانسته‌اند. در این نظرسنجی که به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شده: « معمولا چه عواملی در تصمیمی‌گیری شما برای  انتخاب و خرید مواد آرایشی و پیرایشی موثر هستند؟». ۴۴.۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، قیمت مناسب، ۹.۶ درصد خوشنامی کالا، ۵ درصد تبلیغات، ۴ درصد جذابیت و ظاهر کالا و ۳.۹ درصد دسترسی آسان به کالا را از عوامل موثر در انتخاب و خرید مواد آرایشی و پیرایشی دانستند. در این نظرسنجی، پاسخگو می‌توانسته دو گزینه را انتخاب کند. انتهای پیام
لینک منبع خبر: اینجا کلیک کنید

خبر جدید  رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، به‌زودی
0/5 (0 نقد و بررسی)

برچسب‌ها: ، ،



تبلیغات